Roadtrip 2015

Dag 13 – Horseshoe Bend og Antalope Canyon

Vi startede dagen med en halv kaotisk morgenmad på hotellet, der var åbentbart væsentlig flere mennesker på hotellet end vi havde troet. Men vi fik noget mad og fik også spist det.

Vi havde 3 timers kørsel foran os før vi var i Page som er vores overnatnings by i dag. Det var en rimelig rolig køretur, selvom der var en del mere trafik end vi ellers har oplevet ude på landet. Den sidste times kørsel var rigtig flot, det ene flotte bjerg efter det andet dukkede op. Man glemmer efterhånden rigtigt at nyde det, fordi man allerede har set så meget smukt, men det blev bemærket ;o)

IMG_8353 IMG_8355

Da vi kom til Page handlede vi ind til “Surburban food” i Safeway. Safeway var et rigtig dejligt supermarked hvor det faktisk var rigtigt meget “rigtig” mad, det eneste der var lidt træls ved Safeway, var at på stort set alle vare var en “Club” (lavere) pris for medlemmer af deres kundeklub, men som ikke medlem betalte man den dyre pris.

Vi tog herefter til en af de seværdigheder som jeg har set meget frem til “Horseshoe Bend” som er en utrolig flot kløft som er formet som en hestesko (så navnet giver ret god mening). Da vi ankom tog vi en hurtig “Suburban frokost” og gik derefter imod Horseshoe Bend. Det var en sti på ca 800 meter igennnem primært rødt sand. Bedstefar stoppede på en top ca ⅓ del af turen da han fortsat passer på sin ryg. Vi andre gik helt ned til kløften.

For at kunne se hele hesteskoen skal man helt ud på kanten af kløften, som i øvrigt er ca 305 meter dyb og med nærmeste lodret fald. Dette gav lidt hjertebanken og var noget af en udfordring for min højdeskræk, men jeg fik møvet mig helt ud til kanten (på maven) og fik taget set hele hesteskoen. Hold nu op var var den flot, den levede i den grad op til forventningerne, de andre fik også set hesteskoen men ikke det hele (men næsten..).

IMG_8376 IMG_8382

Herefter tog vi en tur til Lake Powel mens vi ventede på vi kunne checke ind på vores hotel (Comfort Inn og Suites i Page). Det var en meget pæn sø (som i øvrigt er resultatet af en dæmning) men heler ikke mere end det. Så ok tidsfordriv men heler ikke mere end det. Jeg fik i øvrigt ikke skrevet at varmen er kommet tilbage, så det var et par varme gåture vi var ude på.

Vi checkede in på hotellet – alt ser rigtigt fint ud – og fik slappet af en halvtime på hotellet. Herefter skulle Winnie, drengene og jeg på tur igen. Vi havde booket en tour i Lower Antelope Canyon, Bedste og Bedstefar blev hjemme for at passe på Bedstefars ryg.

Antelope Canyon er i princippet en lang sprække i jorden som er dannet af vand og vind. Man kan kun besøge dem med guider og derfor er det selvfølgelig ikke en helt billig fornøjelse (vi gav 116 dollar eller ca 820 kroner for os fem). Jeg havde fået anbefalet Lower Antelope Canyon (af Trine) som er den mindst besøgte af de to Antelope Canyons (den anden heder Upper Antelope Canyon).  Da jeg ikke har set den Upper kan jeg ikke sammenligne, men jeg kan sige at det var en utrolig oplevelse som både Winnie, drengene og jeg syntes var fantastisk.

Jeg undskylder på forhånd for de mange billede, men jeg lover at det er kun en brøkdel af dem vi har taget :o)  De mange billede skyldes at det simpelthen er så mange smukke ting at se på og det sammenholdt med det sjove i første at “arbejde” sig ned i bunden via stiger (nogle mere trapper) og derefter gå i bunden i over en time og derefter komme op til jordfladen gjorde turen til noget helt særligt. Dette er endnu en af de oplevelser man ikke må snyde sig selv for hvis man får muligheden.

IMG_8451 IMG_8437 IMG_8495 IMG_8492 IMG_2485

De to guider var i øvrigt rigtig søde og de lagde lidt påskeæg ud sidst på turen som drengene kunne finde – det var et stort hit. Herunder kan i se hvordan kløften ser ud fra oven hvor vi kom ud:

Vi fik også en lille forklaring på hvordan disse kløfter er blevet lavet, Sylvester efterligner her den demonstration som guiden gav:

Nu er det aften og vi har været en tur i poolen (indendørs) hvilket altid er et hit, desværre har Sylvester og Storm fået udslæt som vi tror skyldes den utrolig varme spa. De var de eneste der var i og alle udslæt er på den del af kroppen som var under vandet.. Vi håber det forsvinder i morgen.

Endnu en dag er gået og vi er nu over halvvejs, men der er heldigvis meget der skal opleves endnu inden vi skal hjem. Jeg må indrømme jeg i dag har tænkt lidt på hvordan det går med jer alle samme der hjemme (også dem på arbejdet selv om jeg prøver at lade vær ;o)  Jeg håber alle har det godt :o)