Roadtrip 2015

Dag 24 – Santa Monica Pier, Hollywood og burgere

Vi vågnede efter en halvdårlig søvn i vores WigWam tipi. Lige så charmerende WigWam er lige så meget støj var der. Der lå en stor landevej lige ved siden af vores hytter, så hver gang en lastbil kørte forbi “rystede” hytten. Klokken 4.30 vågnede Winnie og jeg ved at der kom en meget høj larm fra væggen i vores hytte, vi fandt aldrig ud af hvad det var men det stoppede først efter en time. Så konklusionen må være Wigwam er en sjov oplevelse men ikke verdens bedste Motel.

Vi havde aftalt vi kørte omkring klokken 8.00 og ventede med morgenmaden så vi kunne slå morgenmad og frokost sammen. Da vi havde kørt en god time så Winnie et skilt til en Denny’s og en Sears Outlet, så vi tog en hurtig beslutning og kørte ind for at se på Sears Outlet. Vi havde nok håbet på en butik med en masse lækkert tøj til en super pris, men det mindede mere om et meget stort tøj marked – der var ikke meget der var værd og se på så det blev en hurtig handle tur. Bedste fik købt en grøn hat og jeg et par billige Levi’s bælter.

Vi gik over til den lokale Denny’s hvor vi fik en rigtig god morgenmad. Betjening var lidt langsom men maden fejlede bestemt ikke noget (det var vores første rigtige amerikanske morgenmad fra en Diner.

Vi kørte videre mod Los Angeles, vores mål var Santa Monica Pier som også er slutningen på Route 66. Der var meget tæt trafik ind til byen og vi kom først til Santa Monica ved 12 tiden, men selve turen gik fint uden de store udfordringer.

Ved Santa Monica Pier er der et mole tivoli og en rigtig dejlig strand. Vi startede med at dyppe fødderne i Stillehavet (som tidligere skrevet er der bare noget fantastisk ved Stillehavet) og mens vi stod der og nød bølgerne kom der en lille Søløve ind med vandet. Den fik hurtigt meget opmærksomhed og det virkede som om den nød det, ligesom de mange tilløbende strandgæster.

IMG_9544 IMG_9548 IMG_9561

Vi gik op på molen hvor vi så lidt på forretninger, udsigt og tivoli. Vi fik også set “ende skiltet” på Route 66 og dermed fik vi også taget en afsked på Route 66 som har været en del af vores road trip. Drengene fik i øvrigt en dyr tur i rutchebanen som blev beskrevet som “kedelig” og langsom”.

IMG_9582 IMG_9572

Bedste fik øvrigt købt en gave til Emilie som vi lige skulle teste :O)

Vi blev enige om at vi ville køre ind til Hollywood Boulevard – ikke fordi vi havde et behov for at gå en tur på den, men vi skulle da lige se den. Turen gik i bil igennem byen og igennem Beverly Hills hvor vi fik set lidt på Rodeo Drive (den gade hvor alle de dyre forretninger ligger og hvor Julia Roberts i Pretty Woman fik en meget dårlig behandling af en snobbet ansat) og vi fik kørt lidt rundt mellem de store og dyre huse.

IMG_9592 IMG_9596

VI havde stillet vores GPS til Hollywood Boulevard og den førte os hen til slutningen af Hollywood Boulevard. Dette var en ganske sjov oplevelse da den slutter på toppen af et bjerg og snor sig ned igennem bjerget. Husene havde en fantastisk udsigt – desvære kunne vi ikke se så meget af den, da husene lå i vejen. Efter en del kørsel på den meget snoede vej ende vi på det “rigtige” Hollywood Boulevard med massere af mennesker og de mange stjerne på fortorvet. Vi kørte også forbi Chinese Theatere som Winnie fik et hurtigt billede af.

Vi kørte videre mod Hollywood skiltet, som vi gerne ville se lidt tættere på. Vi ville ikke op til det da man kun kan nå det til fods og der er en time hver vejr. Vi kunne desværre ikke få et fælles billede ved udsigten til skiltet, da billedet skulle tages midt på vejen – så her er hvad vi fik.

IMG_9610I virkeligheden virkede det som om vi var tættere på end hvad billedet viser og det var faktisk en god oplevelse at se det i virkeligheden, selvom man kan undre sig over den store opmærksomhed det har.

Nu var det tid til at komme til vore hotel som ligger i den del af Los Angeles der heder Burbank (nord fra Hollywood). Hotellet er rigtigt hyggeligt og vi kommer til at tænke lidt på det hotel vi var på i San Fransisco (som vi var meget glade for). Drengene hoppede hurtigt i poolen og efter en god badetur gik vi på jagt efter en Frozen yogurt (Bedste gav).

Vi kom tilbage til hotellet efter en times tid også var det tid til endnu en dukkert i poolen – denne gang hoppede jeg også med i :o)

IMG_9632 IMG_9635

Vi sluttede dagen af med en virkelig god burger på Umani Burger som jeg havde læst om hjemmefra. Restauranten, som ude fra ikke så særlig tiltalende ud, var super hyggelig og vi fik et bord udenfor. Selve burgerne så ikke ud af noget særligt, men fokus var også primært på kødet som var virkeligt godt og det tilbehør der var med var med virkelig god smag.

I morgen tager Winnie, drengen og jeg til Universal Studios, Bedste og Bedstefar har valgt at blive hjemme. Vi glæder os virkeligt meget og håber det bliver en fantastisk finale på vores fantastiske ferie.

Sune

Også er der lidt mad:

IMG_9530 IMG_9532 IMG_9533 IMG_9534 IMG_9638 IMG_9641 IMG_9640

2 tanker om “Dag 24 – Santa Monica Pier, Hollywood og burgere

1. Anna Lund

Tak for at jeg måtte være med på jeres fantastiske rejse,det har været spændende. Morgenkaffe læsning. Jeg synes i skal fortsætte bloggen når i kommer hjem. Hyggeligt. Fortsat god rejse.

1. Sune Warberg Clausen Forfatter

Hej Moster

Tak for din hilsen – selvom det har være hyggeligt at skrive blog på ferien tror jeg ikke jeg vil love at gøre det der hjemme ;o)