Roadtrip 2015

Dag 20 – Så kom vi til San Diego

Efter en god nats søvn i Yuma og en god morgenmad så gik turen mod San Diego. Turen til San Diego var på ca. 3 timer. Hele turen var på motorvej men vi fik stadigvæk set en del flot landskab, vi så alt fra en “rigtig” ørken kun med sand, store grønne marker til bjerge bestående af massere af sten (næsten som et stenbrud) og til sidst massere af palmer og flotte huse ind mod San Diego.

Vi kørte direkte mod midten af San Diego da vores første stop var USS Midway. Kort før vi ankom så Winnie en Chipotle og da det var frokost tid blev bilen parkeret og vi fik os en god frokost :o)

Vi kørte det sidste korte stykke ned til USS Midway. USS Midway er et “pensioneret” hangarskib som nu er et stort flydende museum. Det viste sig at være rigtigt svært at finde en parkeringsplads, men efter lidt tid lykkes det at finde en 16 dollar parkerings plads (svarende til lidt over 100 kroner). Vi parkerede bilen og gik hen til USS Midway.

Vi delte os op i to da vi skulle se skibet. Storm og jeg tog den lille audio tur mens Winnie, Villads, Sylvester, Bedste og Bedstefar gik sammen. Ligesom da vi var på Alcatraz forstod Storm hvad der blev fortalt i audio guiden, derfor var det en rigtig hyggelig måde at opleve skibet med ham. Audio guiden fik os hele vejen rundt på skibet hvor vi så alt fra senge, badeværelser, køkken, vaskeri, fængsel, posthus og meget andet. Det var en virkelig god tur sov vi begge nød.

IMG_9105 IMG_9116 IMG_9131

Efter at have undersøgt det indre af skibet kom vi op på den øverste del af skibet som er “landingsbanen”. Her oppe stod der en masse gamle flyvere som man kunne se og nogle af dem kunne man komme op i. Igen en super fed oplevelse og udsigten oppe for skibet var heler ikke dårlig.

IMG_9158 IMG_9170 IMG_9180

I mens vi var på tur gik de andre rundt og så mange af de samme ting. Skibet var dog så stort at vi ikke på noget tidspunkt så hinanden, så det var godt vi havde aftalt at mødes ved bilen når vi var færdige med turen. Winnie sagde de havde hyggede sig rigtigt meget – så alle havde en god oplevelse.

IMG_1208 IMG_1210 IMG_1213 IMG_1214 IMG_1221

IMG_2623 IMG_2627 IMG_2632

Mens de andre ventede på os så de et mindre militær optog (San Diego er hovedsædet for slåden i USA), bedste fik filmet det:

Efter besøget af USS Midway gik turen til vores hotel. Efter et værelsesskifte er det lykkes for at få to værelser med en dør i mellem dem. Det gør det noget hyggeliger og da vi skal være her i 3 overnatningerne så er det rigtigt fedt. Vi slappede lidt af og derefter var det afsted igen.

Jeg havde fundet frem til at der var en Laser Tag i nærheden. Kort fortalt er Laser Tag et indendørs “røver og soldater” spil hvor man kan skyde hinanden med laser pistoler. Det blev drenge og mig der spillede. Det var en stor succes hos drengene og vores hold ende heldigvis/naturligvis med at vinde. Herunder komme vi ud fra spillet.

Herefter skulle vi have aftensmad og vi ville en tur på “Phils BBQ” som skulle lave helt fantastisk BBQ mad. Da der en kø på ca. en time for at komme ind, valgte vi at gå en tur på Chili’s (som var en stor succes i går – så det havde vi lyst til igen) da den lå lige ved siden af. Maden var god, men desværre havde Sylvester fået vildt ondt i maven – det har vi oplevet nogle få gange over de seneste år – vi kan ikke finde ud af hvad det er, men det går over på et par timer, men mens det står på har han virkelig ondt. Så vi tog hurtigt hjem til hotellet hvor han kom ovenpå igen.

I morgen står den på Sea World :o)