Roadtrip 2015

Dag 14 – Monument Valley

I dag kunne vi nyde vores morgenmad udendørs, det var superdejligt og mindede om en dejlig sommerdag i sommerhuset (bortset for alle de andre mennesker og det manglende græs..)

Turen i dag stod på en lang køretur som var i tre etaper. 1. etape var fra Page til Monument Valley – en tur på ca. 3 timer, 2. etape var en tur rundt i Monument Valley – en tur på ca 1,5 time og den 3. etape var fra Monument Valley til vores hotel i Tuba City – en tur på ca. 2 timer. Så det blev til en masse køreren og knap så meget bevægelse, men der var stadigvæk massere af oplevelse :o)IMG_8525

Turen til Monument Valley gik på en lang landevej uden de store forandringer undervejs. Bevares der var da massere af flotte bjerge, men efterhånden er vi blevet lidt kræsne med hvad vi falde i stavelser over, undervejs fik besøgt en McDonalds hvor vi fik brugt deres toilet og legeplads mens vi spiste en is og drak en kop kaffe. Dav i nærmede os Monument Valley begyndte landskabet stille og roligt at blive virkeligt flot.

Da vi ankom til Monument Valley betalte vi 28 dollar for at komme ind i nationalparken, da Monument Valley er en del af Navajo indianernes reservat kunne vi ikke bruge vores årskort til nationalparker her. I parken kom vi først til deres “Visitor Center” hvor der var et mini museum og en lille butik en diverse indianer ting og en masse John Wayne produkter. På museet fandt vi et armbånd som ligner Bedstemors rigtigt meget.

IMG_8542 IMG_8544

Herefter gik turen ud i parken. Man måtte kun køre på en bestemt vej som var en meget bumpet vej på ca. 26 kilometer. Der er virkeligt flot i Monument Valley og fik også taget en masse gode billeder, men desværre blæste det meget så det var en mindre “sandstorm” som gjorde det ubehageligt at gå ud de fleste steder. Men det kan bestemt anbefales at tage til Monument Valley hvis man er i nærheden, de store flotte klipper er vildt imponerende.

IMG_8538 IMG_8558 IMG_8563 IMG_8582 IMG_0944

Midt i parken så vi lige pludselig en høvding på en hest, så vi stoppede hurtigt bilen – det måtte vi se. Problemet var det var vist ikke meningen at man skulle se høvdingen, for høvdingen sad på en hest med ryggen til os og ved siden af var der en del andre mennesker. Men vi kunne se høvdingen på afstand og det så ud til at en høvding har meget lidt på under høvdinge dragten. Det førte til en længere diskussion om det var en mandlig eller kvindlig høvding. Normalt er en høvding jo en mand, men numsen så noget kvindlig ud!? Bedste sneg sig til at tage et billede – jeg har prøvet at zoom lidt ind – hvad tror du?

Numse Numse (1)

Da vi kom tilbage til bilen fik vi en hurtig “Surburban frokost” og så var det afsted igen. Hov glemte i øvrigt en vigtig detalje (syntes i hvertfald Bedste) – I kan selv læse det herunder på skiltet:

Vi er nu tilbage på vores hotel værelse efter en aftensmad på Denny’s som alle godt kan lide at spise på. I morgen skal vi til Gran Canyon :O)